Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

روش های حل مشکل هات اسپات در آیفون اپل

0 30

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند و دیگر گجت‌ها از قابلیت اشتراک گذاری شبکه اینترنت برخوردار هستند و این امر کمک می‌کند تا در صورت نبود اینترنت خانگی یا سازمانی و یا TDLTE یک گزینه دیگری هم داشت. با گیموران همراه باشید.

اشتراک گذاری شبکه اینترنت به اطرافیان کمک می‎کند تا به اینترنت متصل شوند، این در حالی بوده اگر هیچ شبکه اینترنتی هم وجود نداشته باشد، موبایل شما می‌تواند به عنوان یک روتر به کار گرفته شود. تفاوتی نداشته از یک تلفن هوشمند اندرویدی برخوردار هستید یا iOS، همه اسمارتفون‌ها با قابلیت اشتراک گذاری اینترنت یا همان هات اسپات همراه هستند.

در گاهی اوقات ممکن است دستگاه iOS بخصوص تلفن هوشمند آیفون شما در زمینه هات اسپات با مشکلی دست و پنجه نرم کند، بنابراین شما باید به رفع آن بپردازید و اهمیت بسیاری هم دارد. ما در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های  مشکل هات اسپات در آیفون اپل آشنا کنیم.

نکته: ما این تست را در روی نسخه iOS 11 انجام دادیم و ممکن است در نسخه‌های دیگر iOS برخی گزینه‌ها تغییر کرده باشد.

۱- اطمینان از روشن بودن هات اسپات

برخی کاربران ممکن است با این مشکل کاملا ساده پس از هر بروزرسانی رو به رو باشند. آنها به گزینه Personal Hotspot در بخش تنظیمات و قسمت Cellular دسترسی ندارند. در این بین گزینه Set Up Personal Hotspot قرار گرفته و از شما می‌خواهد با ارائه دهنده سرویس شبکه خود تماسی برقرار کنید.

متاسفانه در کشور ما اپل خدمات رسمی نداشته و برقراری تماس با سرویس دهنده مسئله را برطرف نمی‌کند. اما خوشبختانه راه جایگزینی وجود دارد و کافیست از منو تنظیمات به قسمت Cellular و سپس Cellular Data Network مراجعه کنید. در این قسمت و بخش زیرین Cellular Data یک کادری به نام APN وجود دارد. در این قسمت دو حالت می‌توان بیان کرد، نخست اینکه دسترسی به شبکه مهیاست و کافیست کادر APN خود را مشاهده کنید. دوم اینکه کادر خالی بوده و شما خود باید آن را پر کنید.

برای حالت اول باید نام موجود در کادر را یادداشت کرده و در حالت دوم کاربر ایرانسل عبارت mtnirancell، کاربر همراه اول عبارت mcinet و کاربر رایتل، عبارت RighTel را به عنوان APN یادداشت کنند. در این مرحله باید به انتها صفحه و به قسمت Personal Hotspot رجوع کنید و در مقابل کادر APN همان مواردی که گفته شد را وارد نمایید.

۲- دستگاه را خاموش و روشن کنید

بدون شک یکی از روش‌های پرکاربرد و کلیشه‌ای در هر مشکل دیجیتالی یا نرم افزاری، روشن و خاموش کردن دستگاه است. در بحث مشکل هات اسپات آیفون نیز ممکن است بخواهید این روش را به کار گیرید. البته پیش از خاموش و روشن کردن، نخست Airplane Mode را برای ۱۰ ثانیه فعال کرده و سپس غیرفعال کنید. البته روشن و خاموش کردن را برای دستگاه‌های دیگر که می‌خواهید اینترنت را با آنها به اشتراک بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم.

۳-سایر روش های اشتراک گذاری اینترنت

اگر قصد دارید با کمک وای‌فای اینترنت را به اشتراک بگذارید، بهتر است به سراغ بلوتوث بروید. در صورتی که بلوتوث جواب گو نبود، استفاده از کابل USB بهترین روش اشتراک گذاری به شمار می‌رود. شما کفیست به سراغ گزینه Personal Hotspot در بخش Cellular که در قسمت Settings قرار دارد، فعال کنید و سپس به تنظیمات شبکه دستگاه هدفی که قرار است اینترنت در اختیار آن قرار گیرد، بروید.

در سیستم عامل مک، این تنظیمات طبق دستورالعمل «Settings»، بخش «Network» قرار دارد. گزینه «iPhone USB» را یافته و به پیام هر قسمت توجه کنید. گفتنیست برای اتصال به وسیله USB باید نخست آیفون را به سیستم کامپیوتری خود متصل و فهرست سرویس اینترنتی موردنظر را از همان بخش کامپیوتر انتخاب کنید .

اگر بعد انجام کار، پیام زرد رنگی مبنی بر استفاده از یک آی‌پی اختصاصی بدون اتصال اینترنت نمایش داده شد. این روش را با دستگاه دیگری چون تبلت تست کنید. این نشان خواهد داد که مشکل پیشین ناشی از اشکالی سخت افزاری بود.

۴-ریست تنظیمات شبکه و iCloud

هیچ کس مایل نیست که تنظیمات آیفون خود را ریست (Reset) کند اما این کار باید برای رفع برخی مشکل شما نتیجه بخش باشد. به قسمت«General» در Settings رفته و گزینه «Reset Network Settings» را انتخاب کنید. صبر کنید تا عملیات راه‌اندازی مجدد آیفون صورت گیرد. به این ترتیب، تمام رمزهای وای‌فای شما حذف خواهند شد. گذشته از آن، در بخش «About» در Settings، باید نام دستگاه خود را باری دیگر وارد کنید.

با این کار نه تنها تنظیمات وای‌فای بلکه اکثر تنظیمات مربوط به سرویس دهنده های ارتباطاتی شما نیز ریست خواهد شد. گفتنیست، خروج از حساب کاربری آی‌کلود، یکی دیگر از راه حل‌هایی است که به افراد پیشنهاد می‌گردد. برای این کار به بخش Settings رفته و نام دستگاه را انتخاب نمایید. سپس، روی گزینه «Sign Out» ضربه وارد کنید. با اینکه روش موردبحث کارساز است اما برخی از افراد گزارش دادند که پس از خارج شدن از حساب کاربری در دستگاه‌های خود و ورود مجدد، مشکلات مربوط به اتصال اینترنت آن‌ها رفع می‌شود.

البته پیش از انجام عملیات‌های فوق به پشتیبان گیری داده‌های مهم بپردازید.

۵-راه اندازی مجدد تلفن هوشمند

در صورت تست کردن تمامی روش‌های فوق و عدم رفع مشکل بهتر است گوشی آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید. برای انجام آن کافیست مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • در ابتدا باید به وسیله آی‌تونزاز دستگاه خود یک پشتیبان تهیه کنید. برای اطمینان از ذخیره اطلاعات احراز هویت خود، بهتر است از یک پشتیبان‌گیری رمزگذاری شده استفاده شود
  • بعد از اتصال آی‌فون به آی‌تونز، با انتخاب گزینه Restore iPhone و دنبال کردن مراحل آن، سیستم‌عامل آی‌اواس جدید برای شما مجدداً نصب خواهد شد
  • پس از اتمام فرآیند نصب، گزینه Set up as a new iPhone را انتخاب کنید
  • اکنون، به بخش Cellular در Settings بروید و صحت عملکرد این روش و دسترسی به Personal Hotspot را بررسی کنید
  • برای بازگردانی اطلاعات خود می‌توانید به بخش Reset بروید، گزینه Erase and Content and Settings را انتخاب و سپس دستگاه خود را به آی‌تونز متصل کنید تا فرآیند بازگردانی فایل پشتیبان مرحله نخست انجام گردد

امیدواریم این مطلب بتواند مشکل هات اسپات آیفون شما را برطرف سازد.

منبع

 

یک پاسخ دهید